Dan Iancu

NOI, o jumatate de zeu
proiect

se cazneau sa-si atinga dreapta cu stinga pe care nu o mai vazusera de mult, doar si-o inchipuisera cum ar fi trebuit sa arate si nici-o oglinda nu indraznea sa-I priveasca.

Dan Iancu

 

alef.

se trece jumatate de iarba
in stinga pentru a fi
consistenta
aspectul inoperant al parerii
mina care aproape nu s-ar vedea
inima confundata cu un centru
desi miezul e mai aproape
in sine cuprinde
toata istoria sau enumerarea
dimensiunile se nasc pas cu pas
NOI, o Jumatate de zeu

1.

ce-ai zice daca mi-ar placea sa te simt cu limba fantezii si nu doar
e un fel de scrisoare in care-ti explic de ce tactilul ma bucura gindindu-ma cum arata sau cum or arata labiile tale violet sau cum o fi gustul tau adinc cit o piatra in mare
mirosul de alge sau freamatul
sau cum ma imbratisezi cu picioarele coapse fierbinti de imaginatie nu te gindi ca imi inchipui eu chiar te vad te simt cum iti desfaci picioarele cu degetele buzele si dorintele amiaza se clatina doar cind te vei urca pe mine sa ma las alb in gura ta vesnica stii sa sugi
e doar o intrebare retorica ce se sfisie peste timpurile de care nu ma mai simt raspunzator
tii un peste in mina stinga
te astept sa-mi vii
si eu
eul acela indatoritor
cumplit de amiotic
se cerne
in
moale
adorm
daca ti-as spune te iubesc ar fi un fel de blestem
o margine
hai sa te iau sa te fut
sa ma futi

buna dimineata
inainte de orice un suc de portocale face bine
in ochi atropina

 

beth.

perspectiva ca definire
conturul nedecis la finalului de fraza
verbul suna mai bine
ambiguitatea imperativului
imperator
obiectul doar are limitele
taioase ca desprinderea unei fiinte de alta
a partii de sinele intreg
a copilului din femeie
a barbatului de femeie
a femeii
jumatate obiect feminin
desprinderea asisderea
comunicarea

2.

eu te-as iubi rasfirata de limba gindului data
din craci la o parte
din buze
din soapte si din ce-o mai ramine
pe ici pe colo
intre cute
posomarite
de chin de vinzoleala si sa te inchin
de la mijloc in tine
sa-ti cad la picioare
ciorchine
haide ca bat cimpii ziceau trecatorii
care aveau n-aveau ce spune
priveau
amiezele prin care treceam de lampa lumii adire
oho dragostea mea cita miere
de luat in raspar sa te cer
sa te stea
sa te inchid in causul fugii spre mine
ei hai ca nu spun nespuse si vrute de iasca
cit sa-mi aprinda toate cartile
am ramas o bucata de miroazna de minz nededat cu izul
de iapa ascultind rasaritul ce-a uitat sa mai vie
iarba muscata si tropot o mie
de ani traiasca in pace
a mutilor surzi orbiti de-a mai face

 

 

ghimel.

culorile arborate spre
a indica
a duce de mina
a tirii de-a lungul parerilor infipte
mai puternic decit cuiul
in carnea lemnului
trecind prin carne
ne trecem de-a stinga de carne
de iubire
impasibila starea de parte
fara context

3.

acum visez la marginea ta goala pe negru
atit de negru incit sa se ia
litere sa-ti las intre titele speriate
mimate
de buzele aninate
a mea
sa te simt cum gilgii cuvinte
aminte de ia
o linistea vibratiei de nunta
carunta oratiei
azi miine te duci
prin clauri cu co si rarunci
amiezelor munci

ei hai nu ai de cit o privire
de avut
detinut
de cersit
si de aprins un zdrelit
genunchi de al coapselor
aspra cadenta
in terta

zimbetul e totuna cu picioarele tale desfacute aratindu-mi fetia

 

 

daled.

fie
sa fie
departe de un a fi linistor
ce presupune liniste
ori ajungem sa spunem
sa fie liniste
si a fost seara
si a fost liniste
si a fost
timpurile ca unelte de taiat
de zdrobit
de incinerat
doar cenusa inecacioasa
linistita
calma
imperturbabila

4.

daca ma uit mai atent la parul tau ravasit printre-mi vise
adie un miros de coapse arse
intarsii de cald si umed si ceara albastra
eu zic sa te lasi
cum te pun
nebun
intre cuvinte obsesia desfacerii
de piele si ascundere
patrundere
eu nu ma voi
voiiesc a ride
printre buze lauze
parul tau mirosind a visc
a mosc
a misc
miscatu-ne-am intre noi ca un dans
lipsit de balans
doar ritm
ametit sub tipat de
dis moi mon amour comme
une(e) pomme
ce-mi esti de povesti prelinse
labia ta stinga are un gust si cea dreapta geamat
de must
imi vei spune ca vii alaturi de mii
de alte inspirate amieze de umblat printre filele tale
incet
alert
adiacent
dusu-m-ai cum as putea sa te mai simt
fara degete fara dinti fara nari
insinguratele mari ale genunchiului nedespartind

 

 

hei.

taietura e verticala
precisa
cit sa treaca amiaza
din dimineata in seara
si iarba
de la bucurie
la adormire
drumul oricum continua
indiferent de cit de
nu, nu continua
cuprinde
revenim la obiectul care determina

5.

luni a trecut si secera-mi limbii
nu te-a trecut
cit sa-ti desfac mirarea
de desfacut
rosu deoparte
rosu deuntipat
rosu la mijloc

am sa-ti musc mijlocul soldurile coapsele icnetele
ma voi scufunda si te voi atine
alintarea de sine
alienarea de mine
in tine
de secera limbii trecuta
prin vine

am sa te fac numaratoare pentru degete
o tita o alunecare un fir de par o splendoare
o lasa-ma sa ti-o pun sa ma depun la picioare
printre picioare
intre culoare albul de uns sfircuri de-o boare

mireasma de ploaie a inimii tale
buna sa-ti fie stii tu mai bine
de ce cum si ce
in fel te-oi rapune
soi de iarba de ti-o petreci usor
printre craci cit sa-ti pese de pofta de
ai vrea? nu raspunde m-oi visa altfel si altunde

 

 

het.

de ce ar trebui sa cuvint
limpede e doar conformatia
unui nou intreg
obiect ce se naste
explicatia desfacatoare
de o parte elemente
de alta actiunea si ea la rindu-i
atirnata in posibile impartiri
cuiul trecind prin carnea tare a indiviziunii
ce nu se vrea despartita
oare

6.

poemul e un fel de limba alunecind in sensul
labiilor tale
mirosului de plaga
ce ti se pune in miezul dorintei tale de a te desface
nimic in alt fel de sens
doar declaratii de dragoste
si prisos de transpiratie adus de din prima mina

eu ce ti-s
tu mi-esti
noi figurina de portelan pe masa din mijloc

iubita mea te strabat cu vorbe umede de
departe

 

 

nici nu aflasera daca jumatatea e o stare de fapt sau o dovada de iubire nici macar iubirea