Mai departe
 

Constantin

ConstantinStudii:

Arizona State University- College of Fine Arts 1983-1986
Master of Fine Arts-Sculpture
Arizona State University- College of Business 1979-1982
Bachelor of Science-Marketing

Expoziții de grup

  • Academia Di Romania-Roma/Italia- ian- feb 2000
    Centro Dantesco- Ravenna-Italy april- sept 1999
    Mesa Arts Ceter- Mesa AZ, USA Summer 1985
    Tempe Arts Center- Tempe AZ,USA september 1985
    Elaine Horwitch Gallery- Sottsdale AZ,USA 1984
    Harry Wood Gallery- Tempe AZ, USA 1984
    Tempe Arts Center- Tempe AZ, USA 1983
    Harry Wood Gallery- Tempe AZ, USA 1983

Expoziții personale

  • Galeriile Municipiului București- decembrie 1994
    Crash-Industrial Art Space- Phoenix AZ, USA 1987
    Harry Wood Gallery- Tempe AZ, USA 1986

Am văzut o mulțime de mâini de bronz făcute de Constantin, acest sculptor e un fel de caracatiță, are cu ce apuca peste tot. O mână se găsește la Roma, alta la Ravenna și în sfârșit una gădilă Statuia Libertății în urechi. Nu prea seamănă o mână cu alta dar, luate la un loc spală obrazul. Un gând bun se scrie de mână și se toarnă în bronz.

Mâinile lui Constantin amintesc de o intersecție, oricum, de un loc de unde nimeni nu pleacă fără o scatoalcă, na, ține să ai pentru drum. Oare despre ce drum să fie vorba? Dacă stai mult să te gândești, mai capeți una, chiar și două. În unghia degetului mare, parcă, râde un pitic, mergi omule, că tot nu ai unde să ajungi și dacă ajungi ce!? În palmele acestor mâini nu mai e nimic de ghicit, totul a fost scris, picat cu ceară. Ți se pare că te naști, ți se pare că mori. Nu pot spune că în căușul acestor palme nu se găsește și puțină tandrețe, e singurul lucru, pe care rămâne să-l bănui.

O altă lucrare, e vorba despre o cruce, care conține răstignitul în interiorul ei, greutatea simbolului naște blasfemia, unduiri muierești spre o bucată de șarpe căzută din sigla unei farmacii. O cruce cu talie și subsuori. Uneori e bine să-ți faci cruce în cerul gurii. Pe un fundal de prăpăd, de sfârșit de lume, un șarpe ghimpat își arată limba de liță. Lucrarea amintește de un V, de la venin, nicidecum de victoria mulțimii asupra mărului lui Newton.

Marele merit a lui Constantin este acela că el nu refuză nici o provocare, are ceva de vânător de soi, care așteaptă să-și vadă umbra în ochii fiarei, înainte de a trage. Se pare că pentru Constantin, prea puține lucruri mai au nevoie de reinterpretări, o astfel de idee ne-o sugerează o lucrare, care pare să fie o bibliotecă de sicrie esențiale. Ne rezervăm dreptul să revenim asupra acestui sculptor, cu pistolul în mână.

Grișa Gherghei