acasa mai departe
Baldur's Gate (2)  

 

In total ajungi la sase personaje. Echipa trebuie sa fie echilibrata: doar personajului principal, creeat de tine, poti sa-i definesti caracteristicile de la nastere. In rest gasesti diversi insi care se ofera sa te insoteasca. In baldur's gate oamenii pot fi buni, rai sau neutri cu nuantele cate trei nuante de intensitate. Bineinteles ca poti lua pe oricine in echipa, dar, daca aduni buni cu rai in curand vei auzi mormaieli si poti avea surpriza sa asisti neputincios la o bataie generala cu rani si morti adevarate intre proprii oameni. Oricum "oameni" e un fel de-a spune fiindca rasele variaza de la pitici la elfi pe o gama si ea destul de intinsa. Nu e chiar rau sa vezi cine cu cine se uraste congenital fiindca un gnom si un elf nu vor face vreodata casa prea buna.

In plus atentie ce promiti in schimbul luarii omului in echipa. Unul dintre personajele mele favorite a fost un "ranger" pe jumatate nebun care nu se despartea odata cu capul de un hamster pe care-l stima foarte mult se pare. Insa, fiindca am intarziat cam mult sa-l duc sa-i salvam partenera, a gasit de cuviinta sa sara la bataie ceea ce n-am reusit sa evit decat debarcandu-l intr-o salvare anterioara (mi-ar fi fost prea nesuferit sa omor bietul hamster).

Oricum atentie sporita cand accepti un personaj nou dand afara pe vreun nepoftit din echipa, atentie mai ales ca acela pe care tocmai il concediezi sa nu fie in tandem cu un altul care-ti e nepretuit. Prietenia (de casatorie ce sa mai vorbim) e profund respectata in Baldur.

O alta poveste de care nu strica sa tii cont e ca majoritatea ispravilor savarsite in urma quest-urilor iti cresc reputatia. Banal, nu? Da, numai ca, daca ai personaje "evil" in echipa, s-ar putea sa inghita mai cu greutate chestia asta, ba, chiar sa te lase balta daca vor constata ca se "compromit" in echipa ta.

Fiecarui individ i se poate atasa un comportament stabilit de catre joc by default sau poti sa-i faci tu insuti un script sa atace de exemplu folosind cutare vraja care ti se pare ca-i reuseste mai bine, sau pur si simplu sa fuga. In privinta inteligentei artificiale care regleaza jocul poti interveni prin micul utilitar de configurare care se instaleaza odata cu jocul in functie de ce stii despre puterea computerului pe care joci. Maraiala pe care as avea-o in legatura cu aceasta e ca, daca oamenii se misca substantial mai repede odata cu cresterea utilizarii microprocesorului, traiectoriile lor nu devin aproape cu nimic mai destepte si, dandu-le sa mearga de la A la B pe harta poti sa-i astepti mult si bine intrebandu-te ce li s-o fi intamplat, daca ii cauti nitel ai sa dai de ei incurcati grozav de vreo bucata de gard sau de vreo gramada de butoaie pe care nu stiu neam sa le ocoleasca.

In fine, pentru cine ajunge in fericita ipostaza de a juca Baldur's Gate in retea, personajele pot fi importate. Nu stiu daca pana aici s-a inteles sau nu inca, dar nu e un joc pentru cei mai mici de 14 ani, nu fiindca apare o curtezana, doua (nu, nu se intampla nimic "interesant" ca in Fallout) ci pentru ca e un joc de rabdare si minutie, unul dintre cele mai puse la punct masinarii de joaca care mi-au trecut prin maini in ultimii ani, atat logic cat si ca imagine, sunet, program, un joc care se refuza celor ce n-au rabdare decat sa impuste tot ce misca.

(va urma)

 
acasa mai%20departe