Totul
incepe cu ajungerea navei cosmice din Civilizatii2 la Alpha Centauri.
In timpul zborului pe nava se creaza sapte factiuni, fiecare adrerand
la o doctrina care influenteaza puternic jocul (de exemplu: avantaj in
lupta, cercetare mai eficienta, rascoale mai rare) 
Multe din
cele pe care le stiam despre joc s-au schimbat sau s-au diversificat:
vinturile
bat de la W la E, ca urmare coasta de W a unui munte e fertila, cea de
E este desertica. 
o mare
varietate de imbunatatiri aduse terenului - ocazie superba mai ales pentru
jucatorul de tip constructiv; in plus, in acelasi patrat de teren se pot
afla simultan mai multe imbunatatiri (de exemplu: condensator si ferma)
unele au efect pe o raza mai mare de actiune (de exemplu condensatorul
mareste fertilitatea pe 2 patratele in jur)
Foarte
interesante sunt si formele de viata indigene, care stinjenesc la inceput
(fungus, mind worms) dar in timp se pot transforma in valori pe masura
ce se cerceteaza tehnicile de mediu 
Sistemul
de calcul al poluarii s-a imbunatatit, inca de la inceput e ceva de care
trebuie tinut seama, altfel planeta raspunde ostil prin distrugerea adaptarilor
aduse sau atacuri de mind worms
Teraformarea
afecteaza terenul foarte puternic: de pilda se pot ridica munti pentru
a imbunatati precipitatiile unei anume zone, se poate sapa pina la pinza
freatica si obtine riuri, se poate sapa o mina speciala pina la mantaua
de magma si rasplata e grasa in resurse Unitatile se pot proiecta de catre
jucator.O varietate
imensa fata de Civilizatii 2.
Se pot
alege: sasiul (unitati de apa, aeriene, pedestre, pe roti), armamentul,
armura, sistemul de propulsie, alte caracteristici speciale Tot timpul,
aceste caractere se imbogatesc, grafic sint redate foarte frumos
Tehnologiile
sint mai greu de retinut, dat fiind ca nu au fost inca inventate (cu roata
era foarte clar ce vrea sa zica). De fapt insa dupa un joc sau doua deja
e destul de clar care e ordinea de construire pentru a atinge un anume
tel.
Minunile
sunt deasemenea mult mai bogate. E aproape cu neputinta sa le faci pe
toate, alegerea e grea si face parte integranta din strategie. Au avut
grija sa nu mai fie tehnologii care sa confere brusc celui ce descopera
un avantaj major (ex: cai ferate)
Cam asta
este, Marinescule. Morala? Nu-ti dau discul multa vreme de-acu inainte.
:))
|